Sebastian Bjeldskov Pedersen - HHX Markedsføring

Mød Sebastian Bjeldskov Pedersen, der går i 3.g og læser markedsføring på Nørre Voldgade. Sebastian vil bruge uddannelsen til at læse videre på CBS. Her vil han gerne læse International Business, da han føler, at det ligger tæt op ad, det han har lært på Niels Brock.

Sebastian BJeldskov Pedersen 1.jpg

Hvad fik dig til at tage en HHX hos Niels Brock?
Jeg har altid syntes, at det med økonomi, handel og hvordan man driver store virksomheder var spændende, derfor var HHX det naturlige valg for mig. Jeg valgte Niels Brock, da jeg vidste, at det var en skole med et højt fagligt niveau, og så var det den skole, der lå mest centralt og havde det bedste ry, samt den linje, der passede bedst til mig. Det er et valg, jeg bestemt ikke fortryder.

Hvad er godt og anderledes ved at tage en HHX fra Niels Brock?
Først og fremmest kommer man hen på en skole, der både har fokus på det sociale og faglige, da de godt ved, at man ikke kan udvikle sig fagligt, hvis man ikke har det godt socialt. Dernæst får man også nogle enormt spændende fag, og en viden, som man ved, man kan bruge i fremtiden. Det faglige starter helt nede på et niveau, hvor alle kan være med, for der er jo ingen, der har haft de økonomiske fag i folkeskolen. Lærerne er rigtig gode til at formidle tingene, så man forstår dem, og ikke mindst så man forstår, hvad man rent faktisk skal bruge det til ude i den virkelige verden.  

Hvad skal du bruge uddannelsen til?
Når jeg til sommer er færdig på Niels Brock, skal jeg læse videre på CBS. Her regner jeg med at vælge International Business, hvor man lærer om strategi og ledelse af store, internationale virksomheder eller linjen Business Administration and Digital Management, der mere lægger fokus på det digitale aspekt indenfor strategi og ledelse. Jeg føler, at Niels Brock har givet mig et rigtig godt incitament for at læse videre. 

Sebastian BJeldskov Pedersen 2.jpg

Hvis du skulle få andre til at starte på HHX hos Niels Brock, hvad ville du så fortælle dem?
Jeg ville lægge vægt på to ting. Først og fremmest de mange muligheder, bekendtskaber og gode minder man får sig. Dernæst hvordan lærerne formår at hive tendenser og begivenheder ude i samfundet ind i klasselokalet, f.eks. ved valg, opkøb af virksomheder osv. Man får lov til at arbejde med diverse danske såvel som udenlandske virksomheder, såsom Novo Nordisk, Tesla, Apple mm. På den måde bliver det en varieret og virkelighedsnær undervisning. 

Beskriv kort nogle af de sociale aktiviteter, der er på Niels Brock. 
Nogle af de sociale aktiviteter, som jeg helt sikkert vil huske mange år ude i fremtiden er først og fremmest introdage og -turen, det årlige roregetta, hvor der kæmpes på livet løs mod de andre klasser i Københavns Havn. Så er der de mange sjove fester og fredagscaféer, hvor man virkelig får mulighed for at stifte nye bekendtskaber på tværs af klasser og årgange. Så er der selvfølgelig festen over dem alle, nemlig galla i 3.g, hvor alle kommer i deres stiveste puds og fester hele natten. Så er der selvfølgelig også nogle af de traditioner, som jeg ikke har prøvet endnu, men virkelig ser frem til, bl.a. stråhatte i De Små Haver sidste skoledag og dimission på Børsen. 

Sebastian BJeldskov Pedersen 3.jpg

Beskriv kort, hvad der er godt/anderledes ved en typisk undervisningsdag på Niels Brock.
Det, der er så fedt, ved at gå på Niels Brock er, at man ikke bare sidder på skolebænken fra 8-16 uge efter uge. Lærerne er rigtig gode til at få en væk fra den klassiske tavleundervisning, hvad enten om det er gennem virksomhedsbesøg, hvor man virkelig opdager, at de ting man lærer i timen også er noget, der bliver brugt ude i den virkelige verden, eller om det er et af de mange tværfaglige projekter. 

Kan du fremhæve et eksempel på en specielt god undervisnings/social situation på Niels Brock, der gør, at du er særligt glad for at gå her?
Skulle jeg fremhæve en ting, ville det nok være introforløbet. Mange, inklusiv mig selv, var rigtig nervøse inden de mødte op første skoledag. Niels Brock formår dog, ved hjælp af dygtige tutorer, at ryste klassen sammen i introdagene, så man ikke er nervøs for at række hånden op og sige noget forkert, når man møder ind næste mandag til første undervisningstime. 

Sebastian BJeldskov Pedersen 4.jpg