COOKIEPOLITIK

Vi bruger cookies til at give dig den bedst mulige oplevelse på siden. Cookies bruges til statistik og målrettet markedsføring. Hvis du klikker videre på siden accepterer du, at der sættes cookies. Læs mere om brug af cookies her

Forretningsforståelse - Business Model Canvas

På dette kursus ser vi på virksomhedens forretningsmodel, som beskriver hvordan din organisation skaber, leverer og fastholder værdi. Der findes forskellige måder at arbejde med forretningsmodeller, og her har vi fokus på Business Model Canvas, som vi også kalder strategilærredet. Lærredet består af 9 områder, hvor vi har fokus på værdiskabelse og det handler om kunderne, vores værditilbud, nøgleaktiviteterne, de vigtige nøglepartnere samt indtægtsstrømme og omkostningsstruktur. Ved at gennemgå alle 9 områder og fordybe sig i dem, får du indblik i jeres forretningsmodel og mulighed for at justere, hvis der behov for det.

Lederakademiet-FF.jpg
Udbytte

Ved nøje at gennemgå alle elementerne i din forretningsplan får du dels en god forståelse for jeres virksomhed og derudover får du lejlighed til at justere på områder i jeres forretningsmodel, hvis der er behov for det. Du får sparring fra din underviser og dine medkursister og ser andre måder at gribe en forretningsmodel an på. Kurset afsluttes med mundtlig eksamen med baggrund din egen Business Model Canvas.

Pris: 11.200 kr.

Tilmeld dig i foråret og få 50% rabat. Din pris: 5.600,- indtil 1. maj 2019

Kursusindhold

  • Kundesegmenter – hvem er vores vigtigste kunder – og skaber vi værdi for dem?
  • Kanaler – hvilke kanaler bruger vi til at nå ud til vores kunder – og kan vi bruge andre?
  • Kunderelationer – hvilke relationer forventer vores kunder hver især?
  • Indtægtsstrømme – hvad vil vores kunder betale for og hvor meget vil de betale?
  • Nøgleressourcer – hvad er vores vigtigste ressourcer? (fx produktionsanlæg, menneskelige ressourcer m.v.)
  • Nøgleaktiviteter –hvad er vores vigtigste nøgleaktiviteter? (fx problemløsninger, softwareudvikling, madlavning m.v. )
  • Nøglepartnere – hvem er de? (i vores netværk af leverandører og partnere)
  • Omkostningsstruktur – hvad er de vigtigste omkostninger som vi har brug for og ikke må skære ned på?

10 uger

Et online forløb foregår i et virtuelt klasserum, som deltagerne tilgår via internettet. I klasserummet er der en lang række materialer i form af instruktionsvideoer, tekster, tests samt links til relevante materialer. Underviseren er til rådighed i såvel dag- som aftentimerne og der er fuld fleksibilitet i forhold til tid og sted.

Deltagerne kan således studere, hvor og når det passer ind i hverdagen. Ud over undervisningen i det virtuelle klasserum, er der webinarer hver uge. Et webinar er et online møde, hvor alle deltagerne mødes med video og lyd – og hvor underviseren gennemgår teori og fagstof. Her er der mulighed for at stille spørgsmål og sparre med hinanden.

Materialerne er udarbejdet, så det er muligt også at lære på farten, hvor instruktionsvideo kan tilgås via Smartphone.

Vi stiller ikke krav til deltagernes forudsætninger. Det vigtigste er, at deltagerne ønsker at udvikle sig i deres funktion som leder og har lyst til sparring og at få et fagligt løft til hverdagens opgaver.

Studiesekretær
Gitte Ahlfeldt Studiesekretær

Telefon: 33 41 95 19 E-mail: gah@brock.dk

Start 13. maj 2019 Kursusperiode 13/05/2019 - 10/07/2019

Start 17. juni 2019 Kursusperiode 17/06/2019 - 23/08/2019

Start 22. juli 2019 Kursusperiode 22/07/2019 - 27/09/2019

Start 26. august 2019 Kursusperiode 26/08/2019 - 01/11/2019

Start 30. september 2019 Kursusperiode 30/09/2019 - 02/12/2019

Start 4. november 2019 Kursusperiode 04/11/2019 - 17/01/2020