Niels Brock-elever hjælper store danske virksomheder
Fem studiegrupper fra Niels Brocks gymnasier modtog i går Dansk Erhvervs Talentpris. De unge elever har løst konkrete opgaver og problemstillinger stillet af Ikea, Neglefeber og Synoptik med afsæt i etik i en erhvervsøkonomisk kontekst. (Foto: Carsten Lundager)
Elever fra Niels Brocks 5 gymnasier har gennem flere måneder arbejdet med en aktuel problemstilling for udvalgte Dansk Erhverv medlemsvirksomheder, og i går blev vindergrupperne kåret. I år deltog Synoptik, Neglefeber og IKEA. De havde blandt andet bedt eleverne om at bidrage med forslag til fastholdelse af unge medarbejdere på arbejdspladsen, og hvordan man får folk til fysisk at gå ind i butikkerne.
”Det glæder mig, at de deltagende virksomheder igen i år har fået implementeringsbare ideer fra vores elever" fortæller adm. direktør på Niels Brock Anya Eskildsen. "Vores elever viser stor forståelse for virksomhedernes individuelle problemstillinger, og de har virkelig formået at give et både ungdommeligt, men også fagligt stærkt perspektiv på en relevant problemstilling."
Priserne blev uddelt på Børsen, hvor eleverne efterfølgende blev fejret ved en reception.