-
Niels Brock Executive
- MBA uddannelser
- Bestyrelsesuddannelser
- Masterclasses
- Gå til Niels Brock Executive
-
Efteruddannelse
- AMU kurser
- Kurser for ledige og 6 ugers jobrettede forløb
- Andre kurser
- Online enkeltfagskurser
- GSK
- Gå til Efteruddannelse
-
GSK
- Dansk A
- Engelsk A
- Engelsk B
- Engelsk C
- Fysik B
- Kemi B
- Kemi C
- Matematik A
- Matematik B
- Matematik C
- Samfundsfag B
- Tysk B
- Virksomhedsøkonomi B
- Virksomhedsøkonomi C
- Gå til GSK
-
Erhvervsuddannelser
- Værd at vide
- Til elever og forældre
- Til censorer
- EUX gymnasiet
- EUD Business
- EUD 20 uger online
- EUS 5 uger online
- Grundforløb for voksne
- Kontorspecialer
- Detailspecialer
- Valgfag på hovedforløbet
- Gå til Erhvervsuddannelser
-
AMU kurser
- Ledelse & projektledelse
- Regnskab & økonomi
- Salg, service & marketing
- It, administration & kommunikation
- Management programs in English
- Gå til AMU kurser
-
Kurser for ledige og 6 ugers jobrettede forløb
- Frontmedarbejder
- Grundlæggende IT
- Grundlæggende lederuddannelse
- Grundlæggende projektlederuddannelse
- Grundlæggende regnskab
- Gå til Kurser for ledige og 6 ugers jobrettede forløb
-
Andre kurser
- Ekspreskursus i regnskab
- Grundlæggende bogholderi
- Udvidet bogholderi og regnskab
- Økonomistyring og budgettering
- Gå til Andre kurser
-
Online enkeltfagskurser
- Engelsk B
- Matematik B
- Matematik C
- Virksomhedsøkonomi B
- Virksomhedsøkonomi C
- Tysk C
- Gå til Online enkeltfagskurser
-
Værd at vide
- Hvad er en kontor eller detailuddannelse
- Adgangskrav og optagelse
- Studiemiljø
- Voksenmiljø
- Download EUX brochure
- Gå til Værd at vide
-
Til elever og forældre
- Antimobbestrategi
- Elevhåndbog
- Kalender
- Kontakt studievejledningen
- Rusmiddelpolitik
- SPS-vejledningen
- Gå til Til elever og forældre
-
Til censorer
- Eksamen på erhvervsuddannelserne
- Eksamensreglement
- Undervisningsbeskrivelser
- Gå til Til censorer
-
EUX gymnasiet
- EUX Business
- EUX Business International
- EUX Business Iværksætter
- Kontakt studievejledningen
- Gå til EUX gymnasiet
-
Grundforløb for voksne
- EUD Business
- EUX Business
- EUV Business
- EUS online
- Kontakt studievejledningen
- Tilmeld realkompetencevurdering
- Gå til Grundforløb for voksne
-
Valgfag på hovedforløbet
- Administration
- Offentlig administration
- Økonomi
- Detail
- Gå til Valgfag på hovedforløbet
-
Handelsgymnasiet JTP
- Business, Finans & Matematik
- Eliteidræt
- HHX Hybrid
- Samfund, Økonomi & Globale studier
- Økonomi
- Gå til Handelsgymnasiet JTP
-
Det Internationale Gymnasium
- Business Elite
- Business & Science Elite
- Business & Economics Elite
- Business & International Culture
- IBB - International Business Baccalaureate
- Gå til Det Internationale Gymnasium
-
Handelsgymnasiet Nørre Voldgade
- Future business
- Marketing
- UX-design
- Gå til Handelsgymnasiet Nørre Voldgade
-
Innovationsgymnasiet
- Projektleder
- E-Business og digitalisering
- Innovation & start-up
- Gå til Innovationsgymnasiet
Global Marketing Management
Som leder i en international virksomhed er det vigtigt, at man er i stand til at udvikle strategier med et globalt perspektiv og forstår at arbejde med branding, kampagner og kommunikation på tværs af grænser og kulturer.
I faget Global Marketing Management får du viden og værktøjer, som gør dig i stand til at analysere markedet for jeres produkter, positionere jer i forhold til konkurrenterne og ikke mindst spotte nye muligheder og markeder.
Faget er målrettet deltagere, som allerede beskæftiger sig med ledelse i hverdagen, som arbejder i en international virksomhed eller som har ambitioner om en karriere som leder. Forløbet strækker sig over 4 måneder og kan tages som enkeltfag eller som en del af en 2-årig MBA-uddannelse.


Undervisningen i Global Marketing Management kommer til at foregå i form af forelæsninger, workshops, seminarer og gennem face-to-face undervisning. Hovedvægten i undervisnings- og læringsstrategien er at udvikle din evne til selvlæring, individuelt og i grupper, og fra både teori/viden og oplevelsesperspektiver. Det forventes, at du forbereder dig til diskussioner i form af læringsmaterialer, lærebøger og casestudier.
Praktiske oplysninger
I faget Global Marketing Management lærer du bl.a. om:
● Det lokale og internationale markedsføringsmiljø
● Marketingledelse, strategier og planer
● Lokal vs. Global; målmarkeder, segmenter og kunder
● Globale brands; branding, marketing, kommunikation og kampagner
● Innovation; nyt produkt, service og markedsudvikling på en global markedsplads
● Skabe kundeværdi på en globaliseret markedsplads
● Ledelse og måling af markedsføringsresultater
Målet med dette fagmodul er, at du kan anvende teoretiske modeller til at forklare dels den adfærd som udfoldes af virksomhedens kunder dels virksomhedens marked og vækstpotentiale.
Når modulet er gennemført kan du:
- Anvende teoretiske begreber om moderne markedsføring, forstå kompleksiteten, tvetydigheden og usikkerheden omkring markedsaktiviteter.
- Kommunikere komplekse marketingideer, -strategier, -begreber og forskning gennem skriftlige rapporter og præsentationer.
- Anvende markedsundersøgelsesmetoder til at give forståelse for kundeadfærd og beslutningsprocesser.
- Indgå i samarbejder om markedsfokuseret forskning.
Primær litteratur:
Kotler, P., Keller, K.L., Brady, M., Goodman, M., and Hansen, T., (2016), Marketing Management (3rd European edition), Pearson Education, Harlow Pearson Prentice Hall
Sekundær litteratur:
Bradley, N, (2013), Marketing Research: tools and techniques, 3rd edition, OUP, Oxford
Hollensen, S. (2016). Global Marketing, 7th edition, London, Pearson.
Vi bruger formativ og summativ evaluering på forløbet. Den formative evaluering kan ses som en fremadrettet evaluering, hvor den summative evaluering er rettet mod et afsluttet stykke arbejde.
Formativ evaluering
Klasse- eller onlinediskussioner og øvelser bruges som grundlag for en løbende formativ evaluering.
Summativ evaluering
Du forventes at aflevere to skriftlige rapporter som vurderes som bestået eller ikke bestået.
Markedsanalyserapport (vægtning 40%)
En markedsanalyserapport. Du forventes at præsentere og fortolke dine researchresultater vedrørende markedsmiljøet for en given organisation og dens indvirkning på marketingmixet. (Læringsresultater 1,3,6 og 7) Ordtælling: 1500.
Moderne marketing øvelse (vægtning 60%)
Studerende vil være forpligtet til kritisk at undersøge og anvende moderne markedsføringsprocesser, værktøjer og teknikker til succesfuldt at udvikle kundernes efterspørgsel efter en ny markedsmulighed og vurdere dets potentiale på et globalt konkurrencepræget marked. (Læringsresultater 2,4 og 8). Ordtælling: 2500.