Frontmedarbejder inden for salg, service og anden kundebetjening

På dette kursus lærer du en række grundlæggende kontorfærdigheder som service og kommunikation, tekstbehandling og lidt regnskab. Efter kurset er du bedre rustet til at søge jobs på kontorarbejdspladser, i receptioner, vikarbureauer og lignende.

Mål med kurset

På kurset har du lært at det er dig der er virksomhedens første møde med kunden. Efter kurset kan du fortsætte i eller søge job som fx. kundeservicemedarbejder, salgskonsulent, servicemedarbejder, kundekonsulent eller receptionist.

Målgruppe Kursus for ledige
Varighed af kurset 30 dage
Pris 18.739,00 kr.

Praktiske oplysninger

47297 Kommunikation og feedback i adm. arbejde (1 dag)

Kan sætte rammer og lægge en strategi for forskellige typer samtaler med kunder, borgere og kolleger, fx vejlednings- og rådgivningssamtaler. Anvende et sprogbrug tilpasset samtalens formål og hermed bidrage til en effektiv opgave- og problemløsning.

Herunder kan deltageren aflæse kropssprog, anvende aktiv lytning og relevante spørgeteknikker samt give konstruktiv feedback, sådan at de administrative kommunikative opgaver løses bedst muligt.


47189 Online kundeservice og rådgivning (2 dage)

Deltageren kan anvende online services og tjenester, herunder webbaserede fora og netværk til kommunikation med og servicering af virksomhedens kunder, leverandører og samarbejdspartnere.

I forbindelse med online vejledning og rådgivning af kunder om virksomhedens produkter og serviceydelser kan deltageren sikre, at lovmæssige krav overholdes i relation til elektronisk markedsføring og handel.

Med sigte på at yde en optimal og integreret service kan deltageren kommunikere med og servicere kunden via såvel elektroniske medier som websider, herunder fx blogs, e-nyhedsbreve og mails samt telefonisk og i denne forbindelse vurdere, hvornår en personlig face-to-face rådgivning med fordel kan benyttes.


45983 Samarbejde i grupper i virksomheden (2 dage)

> Gruppeprocesser, normer og værdier > Samarbejde i grupper for at nå virksomhedens mål
> Konfliktløsning


47217 Indskrivning og formatering af mindre tekster (2 dage)

Anvende basisfunktioner i tekstbehandling som f.eks. indskrivning og formatering af mindre tekster som f.eks. breve og opslag samt anvende redigeringsfaciliteter til f.eks. sletning, flytning og kopiering af tekst. Kunne definere enkel sideopsætning, herunder f.eks. margener og sidenummerering samt anvende tekstbehandlingsprogrammets stavekontrol og hjælpefunktion.

Ved hjælp af programmets tabelfunktion oprette enkle skemaer og opstillinger i form af f.eks. prislister og notater.


47215 Opstilling og layout i tekst (2 dage)

Anvende tekstbehandlingsprogrammets opstillingsmuligheder, herunder tabulatorer, indrykninger, spalter, tabeller og punkter i flere niveauer til at fremstille virksomhedens dokumenter som fx mødeindkaldelser, referater og produktblade. I den forbindelse kan deltageren vurdere hvilke af disse værktøjer, der egner sig bedst til en given opgave.


44354 Fletning af dokumenter til masseproduktion (1 dag)

Anvende elektroniske masseproduktionsfunktioner ved udarbejdelse af adresselister og labels i forbindelse med udsendelse af virksomhedens dokumenter, f.eks. breve og e-mails

Selvstændigt vurdere anvendelsen af masseproduktionsfunktionerne i forhold til opgavens karakter sat i forhold til en tidsmæssig gevinst ved at anvende funktionen frem for manuel udførelse.


47293 E-mail til jobbrug (Outlook) (2 dage)

Deltageren kan anvende et mailsystem i forbindelse med sine opgaver, til såvel intern som ekstern kommunikation. Herunder kan deltageren formulere gode og læsevenlige mails og udnytte mediets præmisser fx anvende links og vedhæfte filer og har kendskab til andre online-kommunikationsformer fx chat. Ligeledes kan deltageren anvende et mailsystem til planlægningsopgaver og kan bruge disse i forbindelse med intern kommunikation og samarbejde


47296 Kundeservice i administrative funktioner (1 dag)

Deltageren kan yde god kundeservice med henblik på at skabe en professionel og udbytterig relation til den enkelte kunde, intern som ekstern i forbindelse med udførelsen af administrative opgaver, som fx kundekontakt og sagsbehandling.

Herunder kan deltageren identificere kundegrupper og kundetyper for at målrette den givne kundeservice. Endvidere kan deltageren, fx i relation til reklamationer – i den udstrækning det er realistisk, set i forhold til opstillede servicemål, behandle disse med fokus på at skabe en positiv oplevelse for kunden.


44979 Jobrelateret fremmedsprog Engelsk - Basalt ordforråd (5 dage)

Anvende det givne fremmedsprog i typiske og basale kommunikative situationer, hvilket sætter dig i stand til at udføre dine daglige arbejdsfunktioner med anvendelse af fremmedsproget. Du kan på dette niveau bruge fremmedsproget situationsbestemt i forhold til målgruppe, sted og medie.


47218 Regneark, anvendelse af regneark til enkle beregninger (2 dage)

Oprette nyt og redigere eksisterende regneark samt oprette enkle formler og foretage flytning og kopiering heraf under hensyntagen til regnearkets opbygning. Formatere et regneark, så det er præsentabelt og overskueligt, og sortere og filtrere data i f.eks. kundelister, lageroptegnelser, prislister eller varefortegnelser samt definere sideopsætning til udskrivning af regneark.


47381 Regnskab 1 – Bilagsbehandling med efterfølgende kasserapport (2 dage)

Registrere daglige bilag til finansbogholderiet, udarbejde en kasserapport og lærer at beregne og registrere moms samt afslutte det periodiske momsregnskab.


45389 Konflikthåndtering for salgsmedarbejderen (1 dag)

> Deltageren kan håndtere vanskelige under ved at anvende teknikker til konflikthåndtering.
> Deltageren kan med kendskab til kropssprogets betydning forbedre situationen i forhold til opstået konflikt i kundesituationer.
> Deltageren kan klare vanskelige kundesituationer gennem brug af konstruktive kommunikationsværktøjer.
> Deltageren kan genkende forskellige kundetyper og forstå, hvordan de skal tackles i forhold til god kundeservice.
> Deltageren kan, ud fra kendskabet til egne styrker og begrænsninger, vurdere hvornår en konflikt er uundgåelig og kender teknikker til at håndtere konflikter, der ikke umiddelbart kan løses


47250 Samtalestyring i kundekontaktfunktioner (2 dage)

Deltageren kan i kundekontaktfunktionen udføre en bevidst styring af indgående og udgående samtaler og anvende korrekte teknikker i telefonsamtalen med kunden, også i stressede situationer og ved ydre påvirkninger.

Samtidig bliver deltageren bevidst om samtalens inddeling i faser og kan identificere elementerne i samtalen samt udvælge og anvende de relevante kommunikationsværktøjer korrekt.


40750 Præsentation af tal i regneark (1 dage)

Du kan udvælge de relevante data til præsentationen i regneark.

Afhængig af opgavens karakter formår du at anvende en hensigtsmæssig grafisk fremstilling fx i forbindelse med præsentation af budgetter, regnskaber og salg.


47300 Tekster på papir – formulering og opbygning (2 dage)

Du lærer at formulere breve og andre trykte tekster i et letforståeligt sprog afpasset efter målgruppen og andre parametre som fx sprogpolitik samt opbygge skabeloner for at sikre ensartethed i tekster.


44350 Standardisering af virksomhedens dokumenter (1 dag)

Oprette og anvende standardiseringsfunktioner f.eks. enkle typografier og skabeloner til at gøre virksomhedens interne og eksterne dokumenter ensartede.

Får kendskab til tekstbehandlingssystemets forskellige layoutmæssige virkemidler og deres effekt.


40755 Effektiv anvendelse af tekstbehandling (1 dag)

Med udgangspunkt i aktuelle arbejdsopgaver kan deltageren vurdere hvilken tekstbehandlingsfunktion, der skal anvendes f.eks. i forhold til tekstopstilling.

Afhængig af jobfunktion kan deltageren anvende tekstbehandlingsprogrammets mest effektive funktioner f.eks. i forbindelse med elektronisk samarbejde, deling af file og korrekturlæsning.

Daglig undervisning i tiden 08.10-15.30. Visse dage kan være helt undervisningsfri. Vi tager forbehold for eventuelle ændringer i tider inden for kursusperioden, fagenes rækkefølge, samt ændringer af lovmæssig art.

Et kompetenceforløb har typisk en varighed på 21-30 dage og lever derfor fuldt op til de rettigheder, du har som ledig i forbindelse med 6 ugers jobrettet uddannelse

Tryk på en dato øverst på siden for at hente en tilmeldingsblanket. Du er først endeligt tilmeldt, når vi har modtaget underskrevet AR237 fra din A-kasse.

Det er din uddannelsesbaggrund, der er afgørende for, om du kan få uddannelse, mens du er ledig. 6 ugers jobrettet uddannelse er som udgangspunkt målrettet ledige uden uddannelse eller med en kortere uddannelse i bagagen.

Du har adgang til 6 ugers jobrettet uddannelse, hvis du:

  • Er ledig og ufaglært
  • Er ledig og faglært
  • Er ledig og har både en erhvervsfaglig og en kort videregående uddannelse 

Din arbejdsløshedskasse træffer afgørelse om din ret til 6 ugers jobrettet uddannelse, og dit jobcenter skal vejlede dig om muligheden for 6 ugers kurserne for ledige, hvis du anmoder om det, og det er også dit jobcenter, der betaler for din uddannelse.

I Bekendtgørelse om 6 ugers jobrettet uddannelse til forsikrede ledige, står der blandt andet: 

Adgang til 6 ugers jobrettet uddannelse

§ 1. Ledige, der er dagpengeberettigede efter lov om arbejdsløshedsforsikring m.v., kan deltage i jobrettet uddannelse, jf. dog stk. 2 og 3.

Stk. 2. Retten gælder for:

1) personer, der ikke har en erhvervsrettet uddannelse, der med hensyn til niveau og varighed overstiger en erhvervsuddannelse eller anden uddannelse, der kan sidestilles med en erhvervsuddannelse, og

2) personer, der ikke har en videregående uddannelse, der med hensyn til niveau og varighed overstiger en uddannelse på erhvervsakademiniveau, og som samtidig har en erhvervsuddannelse eller anden uddannelse, der kan sidestilles med en erhvervsuddannelse.

Stk. 3. Personer, der anses for beskæftigede efter lov om godtgørelse og tilskud til befordring ved deltagelse i erhvervsrettet voksen- og efteruddannelse eller lov om statens voksenuddannelsesstøtte (SVU), har ikke ret til jobrettet uddannelse efter denne bekendtgørelse.

§ 3. 6 ugers jobrettet uddannelse skal være afsluttet inden for de første 9 måneders sammenlagt ledighed for personer, der er fyldt 25 år, og inden for de første 6 måneders sammenlagt ledighed for personer, der ikke er fyldt 25 år.

§ 4. En person, som er påbegyndt en uddannelse i en opsigelsesperiode, kan fortsætte med uddannelsen som jobrettet uddannelse i op til 6 uger fra første ledighedsdag i dagpengeperioden, forudsat at uddannelsen kan tages som jobrettet uddannelse, og at personen er omfattet af målgruppen for jobrettet uddannelse. Det er ikke en betingelse, at personen har deltaget i en samtale i jobcentret. jf. § 7.

Når du søger 6 ugers jobrettet uddannelse kan du vælge forløb fra Positivlisten, som offentliggøres af Beskæftigelsesministeriet. Den landsdækkende positivliste udarbejdes af de relevante ministerier i et samarbejde med Beskæftigelsesrådet.

Niels Brock udbyder ovenstående forløb samt en række andre af disse forløb fra positivlisten.

Niels Brock har ikke et udbud fra den Regionale positivliste.

Kontakt

ElseLoneHolm.jpg
Else Holm Kursussekretær Videreuddannelse

Telefon: 33 41 91 62 E-mail: elh@brock.dk