PRIVATLIVSPOLITIK & COOKIES

For at du kan få undervisning og en uddannelse på en skole som Niels Brock, er det nødvendigt, at skolen behandler (indsamler, opbevarer og bruger) nogle oplysninger om dig. Det beskriver vi i vores privatlivspolitik. Vi bruger cookies til at give dig den bedst mulige oplevelse på siden. Cookies bruges til statistik og målrettet markedsføring. Hvis du klikker videre på siden accepterer du, at der sættes cookies. Læs mere om Niels Brocks privatlivspolitik og brug af cookies her

Strategisk ledelse

Som leder er det vigtigt at have overblik. Det betyder, at du indimellem må op i helikopteren og se det hele lidt ovenfra og væk fra de daglige ledelsesopgaver. Hvor bevæger organisationen og virksomheden sig hen? Er den på rette vej og følger den virksomhedens vision og mission? Du må som leder sætte mål, som er realistiske og målbare og det er vigtigt, at du kommunikerer mål og virksomhedens værdier ud til dine medarbejdere og til omverden. Det er vigtigt at image afspejler virksomhedens profil og identitet, så der er overensstemmelse mellem det at være i virksomheden, og det som virksomheden kommunikerer ud til omverden og sine interessenter. Netop ved at arbejde med den strategiske ledelse og herunder strategisk kommunikation, får du dette til at lykkes.

Udbytte

Ved at have fokus på den strategiske del af ledelsesrollen og via kommunikation at styre processerne, kommer du igennem et forløb, hvor du ser på sammenhængen mellem jeres interne og eksterne kommunikation og sikrer, at virksomhedens image stemmer overens med virksomhedens profil og de ansattes identitet som medlemmer af organisationen. Herved sikrer du, at I alle arbejder mod de samme mål. Faget afsluttes med mundtlig eksamen ud fra en case fra din virksomhed.

Varighed af kurset 10 uger
Pris 11.200,00 kr.
Tilmeld dig i foråret og få 50% rabat. Din pris: 5.600,- indtil 1. maj 2019
Efteråret 2019

Kursusindhold

  • Vision, mission og værdier
  • Kommunikationsmodeller – og paradigmer
  • Kommunikationstrekanten – identitet, image og etos
  • Kulturteori og kulturen i virksomheden
  • Diskursanalyse og værdier
  • Intern kommunikation – organisationskommunikation og mellemlederens rolle
  • Forandringskommunikation og den brændende platform
  • Værktøjer til kommunikation samt kommunikative kanaler

Praktiske oplysninger

Efterår 2019

10 uger

Et online forløb foregår i et virtuelt klasserum, som deltagerne tilgår via internettet. I klasserummet er der en lang række materialer i form af instruktionsvideoer, tekster, tests samt links til relevante materialer. Underviseren er til rådighed i såvel dag- som aftentimerne og der er fuld fleksibilitet i forhold til tid og sted.

Deltagerne kan således studere, hvor og når det passer ind i hverdagen. Ud over undervisningen i det virtuelle klasserum, er der webinarer hver uge. Et webinar er et online møde, hvor alle deltagerne mødes med video og lyd – og hvor underviseren gennemgår teori og fagstof. Her er der mulighed for at stille spørgsmål og sparre med hinanden.

Materialerne er udarbejdet, så det er muligt også at lære på farten, hvor instruktionsvideo kan tilgås via Smartphone.

Vi stiller ikke krav til dine forudsætninger. Det vigtigste er, at du ønsker at udvikle dig i din funktion som leder og har lyst til sparring og at få et fagligt løft til hverdagens opgaver.

Kontakt

Studiesekretær
Gitte Ahlfeldt Studiesekretær

Telefon: 33 41 95 19 E-mail: gah@brock.dk

Start 5. august 2019 Kursusperiode 5.8-11.10 2019

Start 9. september 2019 Kursusperiode 9.9-15.11 2019

Start 14. oktober 2019 Kursusperiode 14.10-20.12 2019