-
Handelsgymnasier
- Det internationale gymnasium
- Handelsgymnasiet JTP
- Handelsgymnasiet Nørre Voldgade
- Innovationsgymnasiet
- Værd at vide om HHX
- Til elever og forældre
- Besøg os på virtuelt åbent hus
- Gå til Handelsgymnasier
-
Erhvervsuddannelser
- EUX gymnasiet
- Grundforløb for voksne
- Kontorspecialer
- Detailspecialer
- Til elever og forældre
- Til censorer
- Besøg os på virtuelt åbent hus
- Gå til Erhvervsuddannelser
-
Kurser & efteruddannelse
- Find et kursus
- AMU kurser
- For ledige
- GSK
- MBA og bestyrelsesuddannelser
- Gå til Kurser & efteruddannelse
-
Det internationale gymnasium
- Business Elite
- Business & Science Elite
- Business & Economics Elite
- Business & International Culture
- IBB - International Business Baccalaureate
- Gå til Det internationale gymnasium
-
Handelsgymnasiet JTP
- Business, finans & matematik
- Eliteidræt
- Samfund, økonomi & globale studier
- Økonomi
- Gå til Handelsgymnasiet JTP
-
Handelsgymnasiet Nørre Voldgade
- Digital business
- Digital marketing
- UX-design
- Gå til Handelsgymnasiet Nørre Voldgade
-
Innovationsgymnasiet
- Projektleder
- E-Business og digitalisering
- Innovation & start-up
- Gå til Innovationsgymnasiet
-
Værd at vide om HHX
- Adgangskrav og optagelse
- Hvad er HHX
- Masterclasses
- Studiemiljø
- Gå til Værd at vide om HHX
-
Til elever og forældre
- Antimobbestrategi
- Elevhåndbog
- Kalender
- Rusmiddelpolitik
- Studie- og ordensregler
- Gå til Til elever og forældre
-
EUX gymnasiet
- EUD Business
- EUX Business
- EUX Business International
- EUX Business Iværksætter
- EUX Business Elite
- EUX Business Sustainability
- Gå til EUX gymnasiet
-
Grundforløb for voksne
- EUD Business
- EUX Business
- EUV Business
- EUS online
- Kontakt studievejledningen
- Tilmeld realkompetencevurdering
- Gå til Grundforløb for voksne
-
Til elever og forældre
- Antimobbestrategi
- Rusmiddelpolitik
- Elevhåndbog
- Kalender
- SPS-vejledningen
- Gå til Til elever og forældre
-
Til censorer
- Eksamen på erhvervsuddannelserne
- Eksamensreglement
- Undervisningsbeskrivelser
- Gå til Til censorer
-
Find et kursus
- Ledelse og projekledelse
- Regnskab og økonomi
- Salg, service og marketing
- HR og personale
- It, administration og kommunikation
- Gå til Find et kursus
-
GSK
- Dansk A
- Engelsk A
- Engelsk B
- Engelsk C
- Fysik B
- Kemi B
- Kemi C
- Matematik A
- Matematik B
- Mathematics B
- Matematik C
- Samfundsfag B
- Spansk A
- Tysk B
- Virksomhedsøkonomi B
- Virksomhedsøkonomi C
- Gå til GSK
-
MBA og bestyrelsesuddannelser
- Bestyrelsesuddannelse
- Bestyrelsesuddannelse målrettet start-up miljøet
- MBA Executive
- MBA Go
- Global marketing management
- Strategy & innovation
- Drift og ledelse af forsyningskæden
- Tværkulturel ledelse og etik
- Ledelse og udvikling af medarbejdere
- Finansiel og økonomisk analyse
- Gå til MBA og bestyrelsesuddannelser
-
Elever til virksomheder
- Vil du rekruttere en elev?
- Skal du godkendes som praktiksted?
- Læs om kontor- og detailuddannelser
- Skal du tilmelde en elev på hovedforløbet?
- Har du en voksenelev?
- Vil du være partner med Niels Brock?
- Kurser for elevansvarlige
- Gå til Elever til virksomheder
-
GSK online
- Matematik A
- Matematik B
- Matematik C
- Virksomhedsøkonomi B
- Virksomhedsøkonomi C
- Dansk A
- Engelsk A
- Engelsk B
- Gå til GSK online
Managing & Developing People
MBA-enkeltfag om personaleledelse
God personaleledelse handler om at skabe gode og retningsgivende rammer for sine medarbejderne, hvor de trives, er motiverede for at udvikle sig og bidrager til, at I når jeres forretningsmål.
I faget Managing & Developing People får du viden og redskaber, der styrker dine kompetencer inden for personaleledelse og medarbejderudvikling. Du lærer blandt andet om at lede individer og teams gennem forandringer, identificere behov for personaleudvikling og vurdere, hvordan organisationskulturen påvirker dit lederskab.
Forløbet strækker sig over 4 måneder og kan tages som enkeltfag eller som en del af en 2-årig MBA-uddannelse.


På kurset styrker du dine kompetencer inden for personaleledelse og medarbejderudvikling. Ved at anvende dine færdigheder i en række forretnings- og organisatoriske kontekster udvikler du en dybere forståelse af din drift og indvirkning på menneskers ledelse og udvikling. Dette gøres gennem forelæsninger, online aktiviteter og anbefalet læsning. For at gøre forløbet relevant i forhold personaleledelse og udvikling af medarbejdere, vil der indgå en række erfaringsbaserede læringsteknikker. Formålet er at give dig mulighed for at demonstrere din evne til at reflektere over din praksis og brug af færdigheder og forståelse af centrale værdirelaterede spørgsmål og koncepter i virkelige sammenhænge.
Praktiske oplysninger
-
Forholdet mellem at lede og udvikle medarbejdere
● Kendetegn og adfærd forbundet med din medarbejders profession
● Strategisk udvikling: Tilpasning af forretning og mennesker
● Evidensbaseret praksis
● Reflekterende og refleksiv praksis
● Værdiskabelse gennem mennesker
● Forandringsledelse
Målet med dette fagmodul er, at du udvikler og forfiner dine lederegenskaber gennem forståelse af teoretiske modeller og framework, og at du klart kan skelne mellem management og leadership, sådan at du tolker organisatorisk adfærd i en relevant kontekst, og at dine afledte beslutninger befordrer ønskede forandringer og resultater.
Når modulet er gennemført kan du:
● Analysere koncepter og problemstillinger i administration og ledelse.
● Undersøge og vurdere hvilken indflydelse hhv. integreret, differentieret og fragmenteret organisationskultur har på udøvelsen af ledelse.
● Analysere hvordan magt og indflydelse relaterer til ledelse, kultur og virksomhedens resultater.
● Evaluere indflydelsen af HR-planlægning på en virksomhed og branche.
● Evaluere betydningen af udvalgte HR-aktiviteter og virksomhedens resultater.
● Identificere, klassificere og lede interessenter til at guide individer og teams gennem forandringer.
● Bidrage til drøftelsen af virksomhedens personaleudviklingsbehov og iværksætte forbedringsplaner.
Obligatorisk litteratur:
Timms, P (2017) Transformational HR London Kogan Page
Anbefalet litteratur:
Beardwell, J. and Thompson, A. (2014). Human Resource Management: a contemporary approach. (7th Edition). Pearson Higher Ed.
Kandola, B. (2009). The Value of Difference: eliminating bias in organisations. Oxford: Pearn Kandola.
Kew, J. and Stredwick, J. (2013). HRM in a Business Context. (2nd Edition). London: Chartered Institute of Personnel and Development.
Marchington, M. and Wilkinson, A. (2012). Human Resource Management at Work. (5th Edition). London: Chartered Institute of Personnel and Development.
Rees, G. and French, R. (2013). Leading, managing and developing people. (4th Edition). London:
Storey, J., Wright, P. and Ulrich, D. (2009). The Routledge Companion to Strategic Human Resource Management. London: Routledge.
Torrington, D., Hall, L., Taylor, S. and Atkinson, C. (2013). Human Resource Management. (9th Edition). Harlow: Financial Times Prentice Hall.
Jørgen Prip
Jørgens primære fagområder er ledelse, herunder strategisk ledelse, forandringsledelse og organisationsudvikling samt alle facetter i marketing dvs. markedsanalyser, markedsføringsstrategier og markedskommunikation.
Vi bruger formativ og summativ evaluering på forløbet. Den formative evaluering kan ses som en fremadrettet evaluering, hvor den summative evaluering er rettet mod et afsluttet stykke arbejde.
Formativ evaluering
Klasse- eller onlinediskussioner og øvelser bruges som grundlag for en løbende formativ evaluering.
Summativ evaluering
Du forventes at aflevere to skriftlige rapporter som udgør den endelige karakter
- Refleksiv rapport på 1500 ord, som vægter 40% af den endelige karakter
En refleksiv analyse af medarbejderledelse og udviklingsadfærd.
- Strategisk rapport på 2500 ord (60%)
Rapporten omhandler ledelse- og udvikling af medarbejdere på strategisk niveau
Kontakt

Du er velkommen til at kontakte os hvis du har spørgsmål. Du kan også booke en tid til en samtale her.