-
Handelsgymnasier
- Det internationale gymnasium
- Handelsgymnasiet JTP
- Handelsgymnasiet Nørre Voldgade
- Innovationsgymnasiet
- Værd at vide om HHX
- Til elever og forældre
- Besøg os på virtuelt åbent hus
- Gå til Handelsgymnasier
-
Erhvervsuddannelser
- EUX gymnasiet
- Grundforløb for voksne
- Kontorspecialer
- Detailspecialer
- Til elever og forældre
- Til censorer
- Besøg os på virtuelt åbent hus
- Gå til Erhvervsuddannelser
-
Kurser & efteruddannelse
- Find et kursus
- AMU kurser
- For ledige
- GSK
- MBA og bestyrelsesuddannelser
- Gå til Kurser & efteruddannelse
-
Det internationale gymnasium
- Business Elite
- Business & Science Elite
- Business & Economics Elite
- Business & International Culture
- IBB - International Business Baccalaureate
- Gå til Det internationale gymnasium
-
Handelsgymnasiet JTP
- Business, finans & matematik
- Eliteidræt
- Samfund, økonomi & globale studier
- Økonomi
- Gå til Handelsgymnasiet JTP
-
Handelsgymnasiet Nørre Voldgade
- Digital business
- Digital marketing
- UX-design
- Gå til Handelsgymnasiet Nørre Voldgade
-
Innovationsgymnasiet
- Projektleder
- E-Business og digitalisering
- Innovation & start-up
- Gå til Innovationsgymnasiet
-
Værd at vide om HHX
- Adgangskrav og optagelse
- Hvad er HHX
- Masterclasses
- Studiemiljø
- Gå til Værd at vide om HHX
-
Til elever og forældre
- Antimobbestrategi
- Elevhåndbog
- Kalender
- Rusmiddelpolitik
- Studie- og ordensregler
- Gå til Til elever og forældre
-
EUX gymnasiet
- EUD Business
- EUX Business
- EUX Business International
- EUX Business Iværksætter
- EUX Business Elite
- EUX Business Sustainability
- Gå til EUX gymnasiet
-
Grundforløb for voksne
- EUD Business
- EUX Business
- EUV Business
- EUS online
- Kontakt studievejledningen
- Tilmeld realkompetencevurdering
- Gå til Grundforløb for voksne
-
Til elever og forældre
- Antimobbestrategi
- Rusmiddelpolitik
- Elevhåndbog
- Kalender
- SPS-vejledningen
- Gå til Til elever og forældre
-
Til censorer
- Eksamen på erhvervsuddannelserne
- Eksamensreglement
- Undervisningsbeskrivelser
- Gå til Til censorer
-
Find et kursus
- Ledelse og projekledelse
- Regnskab og økonomi
- Salg, service og marketing
- HR og personale
- It, administration og kommunikation
- Gå til Find et kursus
-
GSK
- Dansk A
- Engelsk A
- Engelsk B
- Engelsk C
- Fysik B
- Kemi B
- Kemi C
- Matematik A
- Matematik B
- Mathematics B
- Matematik C
- Samfundsfag B
- Spansk A
- Tysk B
- Virksomhedsøkonomi B
- Virksomhedsøkonomi C
- Gå til GSK
-
MBA og bestyrelsesuddannelser
- Bestyrelsesuddannelse
- Bestyrelsesuddannelse målrettet start-up miljøet
- MBA Executive
- MBA Go
- Global marketing management
- Strategy & innovation
- Drift og ledelse af forsyningskæden
- Tværkulturel ledelse og etik
- Ledelse og udvikling af medarbejdere
- Finansiel og økonomisk analyse
- Gå til MBA og bestyrelsesuddannelser
-
Elever til virksomheder
- Vil du rekruttere en elev?
- Skal du godkendes som praktiksted?
- Læs om kontor- og detailuddannelser
- Skal du tilmelde en elev på hovedforløbet?
- Har du en voksenelev?
- Vil du være partner med Niels Brock?
- Kurser for elevansvarlige
- Gå til Elever til virksomheder
-
GSK online
- Matematik A
- Matematik B
- Matematik C
- Virksomhedsøkonomi B
- Virksomhedsøkonomi C
- Dansk A
- Engelsk A
- Engelsk B
- Gå til GSK online
Emilie Vedel Pedersen

Navn: Emilie Vedel
Klasse: 2.y, Den 2-årige HHX
Hvad fik dig til at tage en 2-årig HHX hos Niels Brock?
Den 2-årige HHX er målrettet og intens, og det passede perfekt til mig. Jeg ville ikke spilde tiden, men ville stadig kunne dele oplevelsen med andre med samme engagement.
Hvad er godt og anderledes ved at tage en 2-årig HHX fra Niels Brock?
På den 2-årige HHX er vi alle forskellige og har forskellige kompetencer – elever som lærere. Samarbejde er en helt naturlig del af uddannelsen, og det er spændende at se, hvordan vi hver især kan byde ind med hver vores idé og styrke. Jeg havde aldrig troet, den form for gruppearbejde, vi benytter i undervisningen, var noget for mig, men jeg blev glædeligt overrasket, og jeg har lært så meget af det.
Hvad vil du bruge uddannelsen til?
I fremtiden vil jeg elske et job inden for ledelse og projektopstart, og økonomistyring må meget gerne have en del i det. Næste skridt for mig på den vej er Copenhagen Business School (CBS).
Hvis du skulle få andre til at starte på den 2-årige HHX hvad ville du så fortælle dem
Den 2-årige HHX er en fantastisk mulighed for at få en målrettet uddannelse, hvor alle fag – på den ene eller den anden måde – tager udgangspunkt i økonomi og handel. Hvis du har interessen, er der ingen kedelige fag.
Men husk at få det hele med: Alle indtrykkene såvel som notaterne fra undervisningen. Der er meget at lære, og det hele skal læres på to tredjedele af tiden.
Beskriv kort nogle af de sociale aktiviteter, der er på den 2-årige HHX
Selvom der er meget fokus på læring, betyder det ikke, at der ikke er plads til kunne lære hinanden bedre at kende gennem studietur, undervisningsrelaterede udflugter, konkurrencer på tværs af klasserne såvel som den 2-årige HHXs fredagscafé og gallafest.
Beskriv kort, hvad der er godt/anderledes ved en typisk undervisningsdag på den 2-årige
Når man skal nå at lære det samme som på en 3-årig HHX, men på kortere tid, er få dage ens på den 2-årige. Det betyder ikke, at vi ikke går i dybden med undervisningen eller at der ikke er tid til spørgsmål – for der er altid tid og plads til at stille spørgsmål og blive klogere. Alle lærerne er meget engagerede og elsker at lære fra sig. Eleverne på den 2-årige har forskellige forudsætninger, og fordi mange har erhvervserfaring, kan vi nemt koble undervisningen til ”den virkelige verden”, sætte det i perspektiv og dermed lære endnu mere.
Kan du fremhæve et eksempel på en specielt god undervisningssituation på den 2 årige, der gør, at du er særligt glad for at gå her?
På den 2-årige har eleverne stor mulighed for at komme med input til undervisningen, så meget af undervisningen er skræddersyet i samarbejde med læreren. Det betyder, at hvis der er noget, der ikke fungerer, finder man en god løsning for alle parter. Der er også stort fokus på individet i forbindelse med, at alle mennesker lærer forskelligt.